Política de privadesa
D’acord amb el Reglament general de protecció de dades, AXA SEGUROS GENERALES, S.A. DE SEGUROS Y REASEGUROS, us informa sobre la seva política de
privadesa.
Responsable del tractament de les dades personals
Us informem que les vostres dades personals seran tractades per AXA SEGUROS GENERALES, S.A. DE SEGUROS Y REASEGUROS (en endavant, AXA o l’entitat)
com a responsable del tractament, amb domicili social al carrer Monsenyor Palmer, 1, 0714 de Palma, Espanya.
Per vetllar pel tractament lleial i transparent de les dades personals, AXA té un delegat de protecció de dades, amb qui us podreu posar en contacte a DPOAXA@axa.es.
Finalitats i bases de legitimació del tractament
Les dades personals, també les dades de salut, es tracten amb les finalitats següents:
Determinar l’abast de les cobertures i les exclusions de la vostra pòlissa, per afavorir una valoració adequada i exacta del risc a partir de la informació continguda
en l’informe mèdic lliurat.
• La base de legitimació és el consentiment que ens heu donat (article 6.1.a del RGPD) amb el lliurament de l’informe mèdic, la qual cosa ha de permetre que
AXA l’analitzi per determinar l’abast de les cobertures i les exclusions de la vostra pòlissa i el compliment d’una obligació legal, en particular, els articles 66 i 100
de la Llei 20/2015, de 14 de juliol, d’ordenació, supervisió i solvència de les entitats asseguradores i reasseguradores; en relació amb la identificació, càlcul i
valoració del risc.
• Addicionalment, i d’acord amb el text anterior, AXA s’empara en l’interès legítim per prevenir el frau i evitar pràctiques anòmales que puguin causar perjudicis
econòmics o de la reputació, i també en la detecció de circumstàncies que puguin influir en la valoració del risc.
Gestionar la contractació de l’assegurança i fer el contacte i l’atenció pels mitjans habilitats a aquest efecte, a fi d’informar-vos en tot moment de l’estat de la
vostra subscripció.
• La base de legitimació és la gestió i la formalització del contracte d’assegurança que ens heu demanat i del qual sou part integrant (article 6.1.b del RGPD).
• I, també, el compliment d’obligacions legals, d’acord amb l’article 6.1.c del RGPD i l’article 8.1 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, sobre protecció
de dades personals i garantia dels drets digitals en connexió amb la normativa pròpia del sector assegurador, Llei 50/1980, de 8 d’octubre, de contracte
d’assegurança i la Llei 20/2015, de 14 de juliol, sobre ordenació, supervisió i solvència de les entitats asseguradores i reasseguradores). Totes les dades que
ens procureu en la contractació i durant la vostra relació amb nosaltres són necessàries per formalitzar i tramitar el vostre contracte d’assegurança i els serveis
associats.
Quan el mediador es faci càrrec del procés de subscripció, aquest tindrà accés a la informació sobre les causes, els motius de sobreprima i les exclusions de la
vostra pòlissa, per informar-vos-en i formalitzar el contracte d’assegurança.
• La base de legitimació és la gestió i la formalització del contracte d’assegurança que ens heu demanat i del qual sou part integrant (article 6.1.b del RGPD),
en connexió amb la normativa pròpia del sector assegurador (Llei 50/1980, de 8 d’octubre, de contracte d’assegurança i la Llei 20/2015, de 14 de juliol, sobre
ordenació, supervisió i solvència de les entitats asseguradores i reasseguradores), amb la finalitat de tramitar la vostra subscripció, emetre el contracte
d’assegurança i, també, prestar els serveis que contracteu posteriorment.
Informar el prenedor sobre les causes, els motius de sobreprima i les exclusions de la vostra pòlissa, perquè el prenedor pugui establir i rebre les condicions del
contracte d’assegurança.
• La base de legitimació és la gestió i la formalització del contracte d’assegurança que ens heu demanat i del qual sou part integrant (article 6.1.b del RGPD),
en connexió amb la normativa pròpia del sector assegurador (Llei 50/1980, de 8 d’octubre, de contracte d’assegurança i la Llei 20/2015, de 14 de juliol, sobre
ordenació, supervisió i solvència de les entitats asseguradores i reasseguradores) i de la Llei 22/2007, d’11 de juliol, sobre comercialització a distància de
serveis financers destinats als consumidors, que permet de garantir la transparència, claredat, detall i exactitud en la informació fornida a l’interessat abans de
fer-ne la contractació.
Cedir les vostres dades a organismes públics o privats relacionats amb el sector assegurador per a finalitats estadístiques i actuarials i prevenir el frau, en la
selecció de riscos i la liquidació de sinistres.
• La base de legitimació és el compliment d’obligacions legals, d’acord amb l’article 6.1.c RGPD i l’article 8.1 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, sobre
la protecció de dades personals i garantia dels drets digitals en connexió amb la normativa pròpia del sector assegurador (Llei 50/1980, de 8 d’octubre, de
contracte d’assegurança i la Llei 20/2015, de 14 de juliol, sobre ordenació, supervisió i solvència de les entitats asseguradores i reasseguradores).
Categoria de les dades personals
A AXA tractem les categories de dades següents per aconseguir els objectius enumerats en aquesta política de privadesa.
Dades que ens heu facilitat directament en el formulari
A continuació es detalla tota la informació continguda en les categories de dades esmentades:
• Dades d’identificació.
• Dades de contacte.
• Dades sociodemogràfiques.
• Dades socioculturals.
• Dades sobre el vostre estat de salut que s’inclouen en l’informe mèdic lliurat.
Dades que ens heu facilitat per altres vies o canals:
- Dades sobre el comportament i la interacció entre les parts:
• Dades de navegació pel web o aplicacions mòbils mitjançant les galetes o altres dispositius d’emmagatzematge i de recuperació de dades: informació
obtinguda de la navegació per aquests espais digitals, en cas que hàgiu acceptat l’ús de galetes i tecnologies anàlogues en els vostres dispositius.
Destinataris principals
No transmetem les dades personals a tercers, excepte en els casos següents:
• A proveïdors de serveis professionals, com ara pèrits, i també altres prestadors de serveis tecnològics, proveïdors de bases de dades i de serveis derivats de la
relació contractual, quan cal per complir el contracte d’assegurança.
• A organismes públics o privats relacionats amb el sector assegurador per a finalitats estadístiques i actuarials i prevenir el frau, en la selecció de riscos i la
liquidació de sinistres.
Transferències internacionals de les dades personals
Us informem que AXA té aprovades unes normes corporatives vinculants. Es tracta d’un estàndard reconegut internacionalment que proporciona una protecció
escaient per gestionar les dades de caràcter personal en l’àmbit d’una companyia multinacional. Han aprovat aquestes normes setze autoritats de protecció de
dades europees, entre les quals hi ha l’Agència Espanyola de Protecció de Dades. D’una manera més concreta, en aquestes normes s’estableixen unes mesures
similars per protegir dades personals obtingudes en el transcurs del negoci, quan aquestes dades s’han de transferir dins de les companyies del grup. Així
mateix, a AXA hem assumit uns compromisos en matèria de protecció de dades.
Podem comunicar les vostres dades personals a destinataris que són a països de fora de l’Espai Econòmic Europeu, fins i tot a països que no garanteixen un
grau de protecció de dades equivalent al de la Unió. Tanmateix, en aquests casos, les dades es tracten amb un compliment escrupolós de la legislació europea i
espanyola i s’hi observen les garanties que indiquem a continuació:
Categoría de destinatario |
País |
Garantía |
Entitats del Grup AXA, per exemple, |
India |
Normes corporatives vinculants |
Proveïdors de serveis tecnològics i de |
Estats Units |
Clàusules contractuals estàndard, adoptades per la Comissió Europea el 4 de juny de |
Drets
Com a titular de les dades, i en qualsevol moment, teniu dret a posar-vos en contacte amb AXA a: Ejercicio de derechos de privacidad - Atención al cliente, al
carrer Emilio Vargas, 6, 28043 de Madrid, o a l’adreça electrònica buzon.lopd@axa.es, per exercir els drets següents:
• Dret d’accés
Teniu dret que a AXA us informem sobre si fem el tractament de les vostres dades personals o no i, si escau, a accedir-hi i a rebre informació sobre les
finalitats amb les quals s’han tractat, les categories de dades afectades pel tractament, els destinataris a qui s’han comunicat i el termini previst de
conservació de les dades, entre altres informacions..
• Dret de rectificació i supressió
Teniu dret a demanar que se suprimeixin les vostres dades personals, sempre que es compleixin els requisits legals que hi són aplicables, i que es
rectifiquin les dades inexactes que us impliquin quan, entre altres motius, aquestes dades ja no siguin necessàries per a les finalitats amb què es van
recopilar.
• Dret a la limitació del tractament
En certes circumstàncies (per exemple, en cas que el sol·licitant impugni l’exactitud de les dades, mentre en verifiquem l’exactitud), podeu demanar
que es limiti el tractament de les dades personals, i que només es tractin en l’exercici o defensa de reclamacions.
• Dret de revocació del consentiment
També teniu dret a revocar el consentiment donat en qualsevol moment.
• Dret d’oposició total o parcial al tractament.
Teniu dret a oposar-vos al tractament de les dades en qualsevol moment, per raons relacionades amb la vostra situació particular, quan el tractament
es basi en el nostre interès legítim o en l’interès legítim d’un tercer (incloent-hi el tractament que tingui per objectiu el màrqueting directe i l’elaboració
dels perfils corresponents). En aquest cas, AXA ha de deixar de fer-ne el tractament, llevat que s’acreditin motius legítims.
• Dret a la portabilitat de les dades
Teniu dret a rebre les dades personals que heu facilitat a AXA en un format estructurat, comú i de lectura mecànica, i a transmetre-les a un altre
responsable del tractament, sense que el responsable a qui les heu proporcionades us ho impedeixi, en els casos legalment previstos amb aquesta finalitat.
• Decisions individuals automatitzades
Així mateix, al marge dels drets esmentats en el context dels tractaments que impliquen l’adopció de decisions automatitzades, incloent-hi l’elaboració
de perfils, teniu dret a obtenir intervenció humana d’AXA, a expressar el parer i a impugnar la decisió.
• Altres
Igualment, quan es transfereixen dades personals a un tercer país o a una organització internacional, teniu dret que us informem sobre com es pot
accedir a una còpia de les garanties pertinents amb referència a la transferència.
Per a qualsevol dubte o qüestió addicional sobre l’exercici dels vostres drets o, en general, sobre el tractament de les vostres dades personals, us
podeu posar en contacte amb el nostre delegat de protecció de dades a DPOAXA@axa.es
Finalment, teniu dret a presentar una reclamació a una autoritat de control nacional (Agència Espanyola de Protecció de Dades al c/ Jorge Juan, 6,
28001 de Madrid, o al telèfon 912 663 517) o l’autoritat autonòmica respectiva.
Origen de les dades
Juntament amb la informació que ens heu proporcionat directament (per exemple, amb els formularis, la sol·licitud de la pòlissa, etc.), obtindrem informació
sobre els vostres hàbits de navegació si hi doneu el consentiment.
En cas que les dades facilitades impliquin altres persones físiques diferents del prenedor o l’assegurat, heu de declarar de manera explícita que les hi heu
notificades i que n’heu obtingut el consentiment previ per tractar les seves dades d’acord amb les finalitats previstes en la pòlissa.
Quan es tracti de menors d’edat o d’incapacitats judicialment, si el prenedor o l’assegurat no és el representant legal del menor o de l’incapacitat judicialment, ha de donar fe que en té el consentiment explícit abans de signar aquest acord.
Període de conservació
Les vostres dades personals, incloent-hi les dades de salut, es conservaran durant el procés de subscripció, i fins a 10 dies després si cap de les parts desisteix
del procés de contractació.
Si, finalment, decidiu de signar el contracte, mantindrem les vostres dades personals un màxim de 10 anys, a comptar de l’anul·lació de la pòlissa o de la darrera
gestió d’un sinistre, d’acord amb el termini aplicable en funció de les diferents normatives vigents en matèria de contracte d’assegurança.
Tot això deixant de banda que aquest termini es pugui ampliar, quan hi doneu l’autorització explícita o si hi ha tractaments particulars derivats de la relació
contractual que continuen vigents després d’aquest termini.
Informació addicional
En trobareu més informació detallada en la Política de privadesa del Web.
Darrera actualització: gener de 2022
