Política de Protecció de Dades de clients d'AGRUPACIÓ i ATLANTIS

 

Les següents entitats asseguradores volen informar els seus clients i usuaris d'aquesta pàgina web sobre la seva Política de Protecció de Dades de Caràcter Personal de clients, complint així amb el dret d'informació que el Reglament (UE) 2016/679, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques en el que respecta al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquests dades, i la Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de Protecció de Dades Personals i garantia dels drets digitals, reconeixen a tots els interessats.

 

Qui és el responsable del tractament de les seves dades?

El responsable del tractament de les dades personals de l'usuari serà l'Entitat Asseguradora amb la qual aquest mantingui la seva relació contractual com a client (en endavant, referits qualsevol d'ells com els “Usuaris”).

Les Entitats Asseguradores que actualment integren el Grup AXA a Espanya són les següents (en endavant, referida qualsevol d'elles, indistintament i separadament, com l'“Entitat Asseguradora” o, conjuntament, com les “Entitats Asseguradores”):

 

Per què i per a què tractem les seves dades personals?

A continuació, es detallen les finalitats de tractament de les dades de caràcter personal facilitades pels Usuaris a través de qualsevol dels seus canals de comunicació habituals de les Entitats Asseguradores (formularis en paper o telemàtics, trucades telefòniques, correus electrònics, aplicacions mòbils, SMS o altres mitjans telemàtics anàlegs):

Distribució, formalització, desenvolupament i execució del contracte d'assegurança

En cas que l'Usuari hagi contractat una pòlissa d'assegurança, l'Entitat Asseguradora amb la qual hagi formalitzat el contracte podrà tractar les seves dades personals facilitades durant la vigència del contracte d'assegurança, ja sigui a través de converses telefòniques mantingudes amb la mateixa (les quals consent que puguin ser gravades), correu electrònic, SMS o mitjans equivalents, amb totes o algunes de les següents finalitats:

  • la gestió de la sol·licitud i informació del/s producte/s d'assegurança que més s'ajusti/n a les seves exigències i necessitats;
  • l'avaluació, selecció i tarifació de riscos;
  • la formalització i desenvolupament del contracte d'assegurança, així com garantir el ple compliment de les obligacions establertes en la normativa d'assegurances vigent en cada moment;
  • assessorament i la realització de proves d'idoneïtat i conveniència en aquells productes que, si escau, ho requereixin;
  • la gestió del contracte (modificacions, informació bancària, ampliacions cobertures, etc.);
  • la peritació de danys i liquidació de sinistres (en alguns casos, amb dades de salut);
  • la comunicació de les seves dades a proveïdors per a la prestació de serveis a l'assegurat relacionats amb el contracte d'assegurança (en alguns casos, amb dades de salut);
  • l'intercanvi d'informació amb el seu mediador d'assegurances;
  • la gestió de queixes i reclamacions;
  • la possible consulta als sistemes d'informació creditícia Asnef (www.asnef.com) per conèixer la seva capacitat financera i poder oferir productes i/o serveis adequats a ell;
  • l'elaboració de perfils amb fins actuarials, anàlisi de mercat, probabilitat de frau i perfils comercials sense decisions automatitzades;
  • el registre de contractes, sinistres, provisons tècniques i inversions;
  • la cessió d'informació entre empreses del mateix grup per al compliment d'obligacions de supervisió i per a la gestió centralitzada de recursos administratius i informàtics compartits;
  • compliment de mesures de diligència deguda en la prevenció del blanqueig de capitals i la financiació del terrorisme;
  • de coassegurança i reassegurança;
  • la comunicació a altres entitats asseguradores o organismes públics o privats relacionats amb el sector assegurador amb fins de col·laboració estadístic-actuarial o per a la prevenció del frau;
  • l'externalització de serveis relacionats amb l'activitat asseguradora;
  • cessions de cartera, fusió, escissions, transformacions, i anàlegs;
  • securitzar els principals canals de contacte (correu electrònic i número de mòbil) que li permetin accedir de manera segura a l'àrea privada de clients que l'entitat posi a la seva disposició per poder consultar informacions de tot tipus relacionades amb els contractes d'assegurança subscrits amb l'Entitat Asseguradora, incloent-hi les dades bancàries o financeres i, si escau, les relatives a la salut, o per poder subscriure o modificar productes, complint els requisits corresponents;
  • realitzar comunicacions informatives, a través de qualsevol mitjà de comunicació (correu postal, telèfon, etc.), incloent també mitjans electrònics (correu electrònic, SMS, MMS, aplicacions mòbils, etc.) com ara alertes de seguretat, recordatoris d'activació de productes i serveis vinculats o inclosos en productes i serveis ja contractats, o altres anàlogues.

 

En cas que l'interessat hagi facilitat a l'Entitat Asseguradora dades personals de salut, els mateixos seran tractats, a més, per a la determinació de l'assistència sanitària i la indemnització, l'adequat abonament als prestadors de serveis sanitaris i el reintegrament a l'assegurat o beneficiari dels despeses d'assistència sanitària.

En cas que en el contracte s'incloguin dades personals de terceres persones, el sol·licitant de l'assegurança, amb caràcter previ a la inclusió, haurà d'haver informat del perquè de la inclusió i haver obtingut el consentiment d'aquestes terceres persones per fer-ho.

L'aportació de les dades sol·licitades a l'interessat és obligatòria i, per tant, la contractació i posterior manteniment de la relació contractual estan supeditades a la seva obtenció.

Compliment d'obligacions legals

Les Entitats Asseguradores podran realitzar tractaments de les seves dades amb la finalitat de donar compliment a la normativa vigent (alguna d'ella es detalla més endavant) i que, si la mateixa no els executés, es veuria sotmesa a procediments de responsabilitat davant l'administració pública i els òrgans supervisors.

Enviament de butlletins electrònics i de publicitat pròpia

Les Entitats Asseguradores podran enviar-li butlletins electrònics i comunicacions comercials sobre productes propis similars als contractats a través de qualsevol mitjà de comunicació (correu postal, telèfon, etc.), incloent també mitjans electrònics, com el correu electrònic, SMS, fax, xarxes socials, trucades telefòniques, aplicacions mòbils i anàlegs.

Realització d'enquestes de satisfacció i accions de fidelització

Les Entitats Asseguradores podran tractar les seves dades amb la finalitat de realitzar, a través de qualsevol canal de comunicació (incloent els electrònics):

  • enquestes de qualitat i satisfacció, amb l'objectiu de valorar els seus productes i serveis;
  • accions de fidelització, com l'enviament de missatges de benvinguda i de felicitació, l'enviament de regals, codis de descompte o altres accions anàlogues.

 

Reutilització de la informació mitjançant anàlisis estadístics a través d'un perfil anònim

Les Entitats Asseguradores podran tractar totes les dades personals obtingudes amb motiu del manteniment de les relacions contractuals (dades transaccionals, dades de navegació de la pàgina web, de l'àrea privada de clients o de l'aplicació mòbil, dades de contractació, dades derivades del servei d'atenció al client, dades socioeconòmiques i de característiques personals, etc.) per realitzar un control de qualitat permanent dels nostres productes i serveis i de la nostra activitat comercial, a través de l'estudi de la informació anonimizada i la generació d'estadístiques, previsions de comportament i conclusions, que ens permetin corregir les possibles deficiències detectades i en tot cas, millorar els nostres productes i serveis de manera genèrica, d'acord amb les conclusions dels estudis realitzats.

Aquest tractament es realitzarà mitjançant l'aplicació de tècniques d'anonimització, consistents en l'eliminació de totes les dades identificatives i, a més, en la substitució d'aquelles dades que podrien indicar la seva identitat deduïda per altres dades genèriques que facin impossible aquesta identificació.

Quina legitimació té el responsable del tractament per al tractament de les seves dades personals?

Les bases legals que legitimen a les Entitats Asseguradores per al tractament de les seves dades personals són les que seguidament es detallen, segons el tractament que es tracti:

Execució del contracte i aplicació de mesures precontractuals:

Aplica quan el tractament de les dades de l'Usuari sigui necessari per a la distribució, formalització, gestió i execució del contracte de productes d'assegurança, de la prestació dels serveis vinculats al mateix i la realització de qualsevol gestió prèvia relacionada amb l'entrada en relació comercial i/o contractual amb les Entitats Asseguradores.

El compliment d'obligacions legals:

Serà d'aplicació quan el tractament de les dades de l'Usuari per part del responsable del tractament estigui fonamentat en el compliment d'alguna obligació legal.

Interès legítim:

Es tracta d'aquells tractaments que les Entitats Asseguradores realitzen sempre que els seus interessos (o els de tercers) prevalguin sobre els interessos o els drets i llibertats de l'Interessat, tenint en compte l'expectativa raonable del mateix basada en la seva relació amb l'entitat.

Alguns d'aquests tractaments consisteixen en l'enviament de comunicacions comercials, a través de qualsevol mitjà, incloent l'electrònic, sobre productes i serveis propis similars als contractats amb les Entitats Asseguradores, la comunicació de dades a empreses del grup per a l'optimització i centralització de recursos administratius i informàtics compartits; les cessió de cartera, fusió, escissions, transformacions, etc.; la reutilització de la informació mitjançant anàlisis estadístics a través d'un perfil anònim; la realització d'enquestes de qualitat i satisfacció, d'accions de fidelització, a través de qualsevol canal de comunicació (incloent els electrònics) com ara felicitacions, enviament de regals, codis de descompte o altres accions anàlogues.

L'Interessat podrà sol·licitar, si escau, l'oposició als tractaments basats en l'interès legítim dirigint-se a l'entitat responsable del tractament de les seves dades a través de qualsevol dels canals informats a la secció “Drets” d'aquesta Política.

Durant quant de temps conservem les seves dades?

Les dades personals proporcionades es conservaran i tractaran durant tota la vigència del contracte d'assegurança amb les finalitats informades i, al venciment del mateix, durant els terminis de prescripció de les obligacions legals exigibles a les Entitats Asseguradores conforme a la normativa vigent en cada moment.

Una vegada vençuts els referits terminis de prescripció d'obligacions legals, les seves dades seran suprimides.

Qui són els principals destinataris de les seves dades personals?

  • Mediadors d'assegurances de les Entitats Asseguradores, i altres prestadors de serveis que actuen com a encarregats de tractament de dades de les Entitats Asseguradores.
  • Entitats coasseguradores i reasseguradores de les Entitats Asseguradores, en cas que l'Usuari hagi contractat una pòlissa d'assegurança.
  • Entitats asseguradores, associacions o organismes públics o privats relacionats amb el sector assegurador (com, per exemple, UNESPA).
  • Organismes públics i autoritats competents en general.
  • Grup d'empreses del Grup AXA a Espanya, per a finalitats relacionades amb el compliment d'obligacions de supervisió, la prevenció del frau i la gestió centralitzada de recursos administratius i informàtics compartits, i a entitats asseguradores o altres tercers persones físiques o jurídiques, en cas de ser necessari per al desenvolupament de la prestació.

 

Quins són els seus drets quan ens facilita les seves dades personals?

La normativa vigent et permet exercir els drets que es detallen a continuació per a la protecció de les teves dades personals respecte dels tractaments informats.

Dret d'accés: permet a l'Interessat dirigir-se al responsable del tractament per conèixer si està tractant o no les seves dades personals i, en el cas de que s'estigui realitzant aquest tractament, obtenir certa informació al respecte (fins del tractament, categories de dades tractades, origen de les dades, termini previst de conservació).

Dret de rectificació: permet a l'Interessat sol·licitar al responsable del tractament la modificació de les seves dades personals quan aquestes siguin inexactes o no responguin a la situació real de l'interessat i a completar aquestes dades personals quan siguin incompletes.

Dret d'oposició: permet a l'Interessat oposar-se a que el responsable realitzi un tractament de les dades personals quan: (i) estigui basat en l'interès legítim del responsable o (ii) tingui com a finalitat la mercadotècnia directa, incloent en ambdós casos l'elaboració de perfils.

Dret de supressió: permet a l'Interessat sol·licitar al responsable la supressió de les seves dades personals quan concorren determinades circumstàncies, per la qual cosa no es pot considerar un dret il·limitat.

Dret de portabilitat: permet a l'Interessat disposar d'un major control sobre les seves dades personals, de manera que quan el tractament s'efectuï per mitjans automatitzats i es legitimi en base al consentiment o en el marc de l'execució d'un contracte, pugui sol·licitar al responsable la recepció de les seves dades personals en un format estructurat, d'ús comú, de lectura mecànica i interoperable o la seva transmissió segura a un altre responsable del tractament.

Davant de qui pot exercitar les seves reclamacions?

Per a l'exercici de qualsevol d'aquests drets, l'interessat ha de remetre una comunicació escrita amb la referència “Protecció de Dades”, identificant-se degudament i concretant la sol·licitud que realitza. Únicament se sol·licitarà que s'acompanyi d'una còpia del Document Nacional d'Identitat o document identificatiu anàleg (NIE, passaport, etc.) en cas que l'entitat ho precisi inequívocament per verificar la identitat de l'interessat. Per al enviament de la comunicació amb la sol·licitud d'exercici d'aquests drets, Grup ACM Espanya posa a disposició de l'usuari els següents canals de comunicació:

 

Per últim, informem els Interessats que els assisteix el dret a presentar qualsevol reclamació davant l'Autoritat de Control (Agència Espanyola de Protecció de Dades: C/ Jorge Juan, 6. 28001 –Madrid, www.aepd.es) en relació amb el tractament de les seves dades personals o el correcte exercici dels drets reconeguts per la normativa vigent.

 

Data de Publicació: 1 febrer 2025.